Cauliflower Coconut Curry

Super leuk zo’n hittegolf, maar het aantal bbq’s, etentjes en terrasjes zijn niet meer op één hand te tellen. Veel saté met een stortvloed aan satésaus en kilo’s stokbrood later, besloot ik dat het nu even tijd was voor wat gezonder voedsel! Daarom ging ik voor een super chille curry die niet alleen heel gezond, maar ook nog veganistisch én lactose- en glutenvrij is. Wil je weten hoe je deze vitaminebom maakt, lees dan snel verder!

WAT HEB JE NODIG (4 pers):
– olie
– 1 ui
– 2 sjalotten
– 2 teentjes knoflook
– 2 chilipepers
– 1 blik kokosmelk
– 1 blik tomatenblokjes
– 1 blik kikkererwten
– 1 bloemkool
– 2 courgettes
– 3 rode paprika’s
– handje cashewnoten
– 2 kopjes zilvervliesrijst
– 4 el gele curry poeder

WAT MOET JE DOEN:
1 Kook de zilvervliesrijst volgens de aanwijzingen op de verpakking gaar.
2 Snipper de ui en de sjalotten en snijd de knoflook en de chilipepers fijn.
3 Verwarm scheut olie in een grote (wok)pan en bak hierin de ui, sjalotten en knoflook met 2 el gele curry poeder.
4 Voeg na 3 minuten de kokosmelk en de tomatenblokjes toe. Breng aan de kook.
5 Snijd de bloemkool in roosjes en voeg toe zodra de curry kookt. Je kookt de bloemkool dus in het kokosmelkmengsel. De bloemkool is na ong 10-15 min gaar.
6 Snijd ondertussen de paprika’s in reepjes en de courgettes in blokjes. Voeg toe aan de pan wanneer de bloemkool gaar is. Laat een minuut of 5 pruttelen.
7 Laat de kikkererwten even uitlekken in een vergiet en voeg ook toe aan het gerecht.
8 Voeg nu nog 2 el gele curry poeder toe samen met peper en zout naar smaak. Voeg ook de chilipeper toe en laat nog 5-10 min pruttelen.
9 Rooster in een droge pan de cashewnoten. Let op: je moet ze blijven keren, want ze verbranden snel!
10 Serveer je curry apart van de rijst en garneer met de cashewnoten en eventueel peterselie.
11 Eet smakelijk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *