Curry met pulled chicken en homemade boemboe

Niets zo lekker als een verse curry! Maar dan bedoel ik ook echt álles zelf maken from scratch. Verse groenten, verse boemboe en zelf gepullde kip! Deze curry staat 100% zeker in mijn top 3 van lekkerste gerechten die ik heb gemaakt. Hij is super romig, smaakvol en bovendien voedzaam. Je proeft echt dat de boemboe vers is gemaakt en ik laat de groenten gaarstoven in de boemboe, waardoor de smaken er helemaal in trekken. 100% aanrader! Ga jij hem maken?

Lees “Curry met pulled chicken en homemade boemboe” verder

Crunchy kikkererwten

Een van mijn grootste verslavingen is mijn verslaving aan katjan pedis nootjes. Dat zijn gebakken pinda’s met een super krokant en spicy laagje. Super lekker, maar natuurlijk mega ongezond. Nu maakte ik in mijn studentenhuis wel eens crunchy kikkererwten. Eigenlijk ben ik die gewoon een beetje vergeten, want ik vond ze altijd super lekker. Ik kwam met het idee om die katjan padis smaak toe te voegen aan de krokante kikkererwten om zo healthy ketjan pedis te maken! En ik kan je vertellen: FANTASTISCH IDEE. Nu kan ik schaamteloos een hele bak van die kikkererwten leeg eten zonder me schuldig te voelen! Benieuwd naar het recept? Lees dan snel verder!
Lees “Crunchy kikkererwten” verder

Buddha bowl met quinoa, groenten en vega balletjes

Ik ben sinds mijn vakantie in Bali groot fan van Buddha bowls! Ze zijn lekker, voedzaam en vaak erg kleurrijk. Het voordeel van een Buddha bowl is dat je hem kan vullen met al je favoriete producten. De basis bestaat uit granen (in dit geval dus quinoa) en daar voeg je dan eiwitten (kikkererwten) en andere groenten aan toe. Het resultaat is een heerlijke en gebalanceerde maaltijd waarbij het water je in de mond loopt! Hij staat daarnaast binnen 10 minuten op tafel Benieuwd naar hoe je deze bowl maakt? Lees dan snel verder!

Lees “Buddha bowl met quinoa, groenten en vega balletjes” verder

Romige pasta met kip, artisjok en spinazie

Het is geen nieuws dat ik een pasta-addict ben. Ik zou het werkelijk elke dag van de week kunnen eten. Het chille aan pasta is dat je er zo mee kunt variëren. Soms maak ik pasta met gehakt, kip of spek, maar soms ook vega. Je kunt tomatensaus als basis nemen, maar ook room of ei. Er zijn zoveel mogelijkheden! Deze keer probeerde ik een nieuwe pasta uit, namelijk met kip, artisjok, spinazie, edamame boontjes en citroen. Mega makkelijk en mega lekker! Benieuwd naar het recept? Lees dan snel verder!
Lees “Romige pasta met kip, artisjok en spinazie” verder

Bananenbrood met zoete aardappel

Het was super druilerig weer deze week en dan krijg ik altijd spontaan zin om te gaan bakken. Tijdens de zomer doe ik dit echt weinig, want ik blijf het liefst zo ver mogelijk van de hete oven uit de buurt tijdens zomerse temperaturen. Nu het weer wat kouder wordt, sta ik weer lekker elk weekend in de keuken nieuwe recepten uit te proberen. Vandaag maakte ik een variant op mijn bananenbrood. Het originele recept (klik hier) breidde ik uit met zoete aardappel, kurkuma en koek- en speculaaskruiden. Het resultaat was een heerlijk smeuïg brood met kruidige smaken. Echt een aanrader en natuurlijk super voedzaam! Benieuw naar het recept? Lees dan snel verder!

Lees “Bananenbrood met zoete aardappel” verder

Tortizza’s (vega en vlees)

Pizza is mijn favo eten, want carbs en kaaaas! Ook kun je met pizza alle kanten op, want je kunt alle toppings die je maar wil toevoegen. Deze tortizza’s zijn een soort light versie van een pizza. De pizzabodem wordt vervangen door een groentenwrap, waardoor het geheel een stuk gezonder én voedzamer wordt. Daarnaast zijn tortizza’s ontzettend snel klaar en kun je er meer dan 1 van eten als diner! Ik maakte een vega tortizza met groene groenten en een tortizza met chorizo en olijven. Benieuwd naar het recept? Lees dan snel verder!

Lees “Tortizza’s (vega en vlees)” verder

Bloemkoolrijst met kipsaté en pindasaus

Pindasaus is by far mijn meest favo saus. Ik vind het lekker bij friet, maar ook bij alle gerechten die je met rijst of noedels eet. De potjes uit de supermarkt zijn natuurlijk niet echt gezond, maar wist je dat je met maar twee ingrediënten super makkelijk zelf pindasaus kunt maken? Om het gerecht licht en koolhydraatarm te houden, verving ik rijst met bloemkoolrijst. Op die manier voeg je voldoende groente toe aan je maaltijd! Ik maakte er sateetjes bij en voegde komkommer en gebakken uitjes toe. Aanrader! Benieuwd naar het recept van deze snelle en gezonde hap? Lees dan snel verder!
Lees “Bloemkoolrijst met kipsaté en pindasaus” verder

Aubergine caprese

Ik eet eigenlijk elke dag boterhammen met pindakaas en banaan als lunch, omdat ik daar nou eenmaal elke dag zin in heb en het nooit gaat vervelen. Heel soms maak ik wat anders en vandaag was het zo’n dag! Ik had nog allerlei restjes in huis, waaronder een aubergine, een halve bol mozzarella en wat tomaten. Het werd een aubergine caprese. Makkelijk, snel én mega gezond! Benieuwd naar het recept? Lees dan snel verder.

Lees “Aubergine caprese” verder