Granola

Al sinds ik klein ben eet ik altijd muesli, cruesli of granola door mijn yoghurt of kwark. Het is super lekker krokant en echt een aanvulling op mijn toetje! Tegenwoordig eet ik ook regelmatig kwark als ontbijt en ook daar voeg ik graag granola aan toe. Helaas zijn de varianten uit de supermarkt niet altijd even gezond en daarom maak ik mijn granola vaak zelf! Het is ontzettend gemakkelijk en je kunt er alles aan toe voegen wat je zelf lekker vindt! Benieuwd naar mijn variant? Lees dan snel verder!

WAT HEB JE NODIG (1 grote pot):
– 150 gr havervlokken
– 80 gr pinda’s
– 50 gr pompoenpitten
– 20 gr lijnzaad
– handje rozijnen
– 2 el kokosolie
– 1 el honing
– 1 el koek- en speculaaskruiden
– 1 el kaneel

WAT MOET JE DOEN:
0 Verwarm de oven voor op 160 graden en bekleed een bakplaat met bakpapier.
1 Hak de pinda’s fijn en doe ze samen met de havervlokken, pompoenzitten en lijnzaad in een bak. Meng alles goed door elkaar.
2 Smelt in een steelpannetje de kokosolie. Als de olie gesmolten is voeg de honing toe en roer je een half minuutje.
3 Doe de kokosolie en honing bij de granola in de kom en schep alles goed om met een lepel. Voeg nu de speculaaskruiden en kaneel toe en meng alles nog een keer goed door.
4 Stort de granola op een bakplaat en verdeel goed. Bak de granola nu in 15-20 af in de oven. Schep na tien minuten bakken even om.
5Als de granola uit de oven komt, voeg je de rozijnen toe en roer je alles nog een keer goed door. Laat het helemaal afkoelen voordat je het in een pot of blik doet!
6 Eet smakelijk en vergeet je gerecht niet te delen in je Instastory met de tag @studentjekookt!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *